2012-11-02

Nystart för bloggen

Jag hade nästan glömt bort den här bloggen, eller rättare trodde den försvann tillsammans med min hemsida, men nu provar jag om den fungerar. Och det gör jag med lite funderingar kring hockeyn och en del bilder jag tar där. Visst är det kul att få snygga, häftiga, matchbilder. Mål och tacklingar gör sig ju bra på bild. Men ofta försöker jag hitta lite andra detaljer i och omkring matcherna. Sen är det en helt annan sak att få andra att ev uppskatta dessa bilder. Ta som exempel matchen AIK-Luleå och en bild på Anton Hedman i Luleå. Bland alla matchbilder kommer den kanske bort och jag kan möjligen ta fram den om just han skulle utmärka sig på något sätt. Nu finns den bara i arkivet under hans namn.
Eller Leif Boork, som skulle kommentera matchen AIK-HV 71 och stod och "försnackade" med Lasse Granqvist. Vad han sa eller vad han ville visa med sin mimik vet jag inte men jag tyckte det var en kul bild. Just detta att plåta människorna i samband med matcherna är något jag mer och mer försöker hinna med. Christoffer Persson i Frölunda gjorde inte något speciellt under matchen, vad jag såg iaf, men han var en intresserad hockeyspelare i båset.
En bild som jag också skulle vilja använda på något sätt är från matchen AIK-Skellefteå. Det var en situation där Skellefteå ansåg att sig vara utsatt för ett feldomslut. (Det händer ju massor av gånger varje match så det är inte särskilt märkligt) Men tänk om man kunde påvisa att domaren och Skellefteås lagkapten Jimmie Ericsson har något ihop - De kanske har spelat på matchen ihop eller kanske bara bestämmer träff efter matchen ....Vad vet jag men bilder kan ju ljuga - med rätt bildtext.

Några andra minnesbilder från senaste hockey-tiden är ett par möten med Agneta Sjödin, bl a i samband med Tjejkvällen till förmån för Röda Bandet-insamlingen och ett annat var att Fredrik Carlsson (som jag plåtade redan vid debutmatchen mot Huddinge 2006) fick göra sitt första Elitseriemål, mot Frölunda, efter över 200 matcher i AIK. Riktigt kul !

Inga kommentarer: